Home / Informace pro podporované organizace

Informace pro podporované organizace

Vážení přátelé z organizací poskytujících sociální služby v Praze a pro klienty z Prahy.  Staňte se jednou z organizací na jejichž podporu pořádá spolek Help Cup, z.s. charitativní volejbalové turnaje.

Beach Help Cup a Antuka Help Cup jsou nejen prestižní turnaje amatérských volejbalistek a volejbalistů, ale také jsou úžasnou společenskou událostí s dobročinným přesahem, na které se můžete setkat se sportovci, kterým není cizí pomáhat těm, kteří pomáhají.

Beach Help Cup – turnaj v plážovém volejbale mixů, na kterém se každoročně utkávají špičkové týmy (žena+muž).

Antuka Help Cup – volejbalový turnaj smíšených týmů, na kterém se každoročně utkávají špičkové týmy (4 ženy + 2 muži).


Letos se hraje v sobotu 4. září 2021

Oba turnaje proběhnou v jeden den a na jednom místě – Sportovní areál Beach Braník
(TJ ABC Braník – Za Mlýnem 10, Braník, Praha 4)


Základní informace o projektu – čtěte pozorně

Pořadatelem je spolek Help Cup, z.s. Náš realizační tým vše zorganizuje a to včetně zajištění hráček a hráčů.

  • Organizace (poskytovatel sociálních služeb), která se do projektu připojí (zaregistruje) se stane jednou z těch na jejichž podporu se bude na turnajích hrát a také se stane aktivním účastníkem turnajů ve formě fanouškovské podpory týmů. Přehled podporovaných (zaregistrovaných) organizací bude zveřejněn a stane se nabídkou pro týmy.
  • Každý tým, který chce na turnaji hrát si při přihlašování vybírá jednu z organizací a tu pak v turnaji reprezentuje a přenechává ji případný (vyhraný) podíl na celkovém charitativním výtěžku. V Beach Help Cupu bude hrát 32 týmů (každá organizace má jistotu týmu, který ji bude reprezentovat). V Antuka Help Cupu bude hrát 16 týmů (reprezentanty budou mít ty organizace, které nejvíce zaujmou týmy a ty si je při přihlašování vyberou).
  • Turnaje jsou sice dva, ale hrají se ve stejný den na stejném místě. Každá organizace tak má šanci na zastoupení v obou turnajích a tím se zvyšuje její naděje na úspěch.
  • Samotné turnaje jsou velkou nejen sportovní události. Všechny organizace se účastní prostřednictvím svých zástupců, kteří fandí a podporují týmy. Některé organizace se podílí také na doprovodném programu.

1. Podmínky pro účast organizace v turnaji

  • Být poskytovatelem sociálních služeb s působností v Praze, nebo pro klienty z Prahy – bude kontrolováno v rámci registrace.
  • Vyplnit a odeslat registrační formulář (26. května – 11. června 2021).
  • Zaplatit registrační poplatek 100 Kč.
  • Zúčastnit se turnaje (při registraci se organizace rozhoduje jestli se aktivně zapojí pouze do Beach Help Cupu, nebo i do Antuka Help Cupu), fandit svému týmu v počtu minimálně 3 fanoušků na jeden turnaj (4. září 2021) – fanoušci mohou být zaměstnanci organizace, uživatelé služeb, rodinní příslušníci apod. (účast bude na turnaji kontrolována). Pořadatel si vyhrazuje právo v případě jejího bezdůvodného nedodržení organizaci neudělit případnou finanční výhru. Fanoušci musí být na turnaji přítomni ve stanoveném minimálním počtu po celou dobu aktivní účasti jejich týmů v turnajích.
  • Nepovinné je podílet se na dobrovolném programu.

2. Jaké jsou možnosti propojení týmů a organizací

Základním principem je, že týmy si při přihlašování do jednoho z turnajů vybírají organizaci, kterou chtějí a budou reprezentovat. Platí, že každý tým si může vybrat pouze jednu organizaci.

Ze zkušeností víme, že některé týmy si každý rok volí jinou organizaci, jiné naopak chtějí hrát každý rok za stejnou organizaci. Obdobná situace je na straně organizací, kdy některé nechávají vše na volbě týmů, jiné si hledají vlastní týmy a další mají týmy domluvené z minulých ročníků. Všechny tyto možnosti jsou povoleny a celý projekt tím získává další rozměr.

Bez ohledu na to, jestli se Vaše organizace zúčastnila v minulých ročnících vás můžeme rozdělit do tří skupin (níže uvedené platí pro každý turnaj zvlášť):

  • A – Organizace, která se chce turnaje zúčastnit, ale nemá žádný tým, který by za ni hrál a ani si jej nechce hledat. To je základní a nejjednodušší varianta. Prostě se jen zaregistrujete, my vás zařadíme mezi podporované organizace a vy budete čekat, který tým si vás vybere k reprezentaci.
  • B – Organizace, která se chce turnaje zúčastnit, ale chce si sama nějaký tým najít, nebo se o to pokusit (čas na to máte do 30. června). To je nejsložitější varianta. V rámci registrace nám řeknete, že si chcete hledat tým sami. My vás zařadíme do podporovaných organizací, ale nebudete v nabídce pro přihlašující se týmy. Jakmile si najdete tým budete postupovat podle varianty C. Pokud se vám nepodaří najít si tým, tak se nic neděje, dáte nám vědět a my vás zařadíme do nabídky pro týmy a budete v situaci podle varianty A.
  • C – Organizace, která se chce turnaje zúčastnit a má domluvený tým, který za ní bude hrát (domluvený tým se musí do turnaje přihlásit do 30. června). To je extrémní, ale často používaná varianta. V rámci registrace nám řeknete, že máte vlastní tým. My vás zařadíme do podporovaných organizací, ale nebudete v nabídce pro přihlašující se týmy. Navíc vám zašleme odkaz na unikátní přihlašovací formulář prostřednictvím, kterého se do turnaje přihlásí váš domluvený tým.
  • POZOR turnaje jsou dva a vy se můžete rozhodnout postupovat v každém z nich jinou variantou. Budete sice složité ale zábavné 🙂

3. Postup a průběh projektu od registrace až po účast na turnaji

Prosíme postupujte krok po kroku a nemůžete šlápnout vedle. Neděste se množství kroků, jsou to jednoduché věci a moc času vám nezaberou. Nicméně čtěte pozorně. Opět upozorňujeme, že turnaje jsou dva.

0. krok – Rozhodnutí se o účasti v projektu

  • Jdete do toho s námi? Super, těšíme se na Vás. Nezapomeňte zvážit, jestli se zúčastníte pouze Beach Help Cupu nebo i Antuka Help Cupu a kterou variantu propojení týmu a organizace zvolíte.

1. krok – Registrace do projektu (26. května – 25. června 2021)

  • registraci proveďte vyplněním a odesláním registračního formuláře, který naleznete na této stránce v části 6. Registrační formulář..
  • po odeslání formuláře vám bude automaticky zaslána jeho kopie,
  • po zpracování přijaté registrace Vás budeme kontaktovat s dalšími informacemi,
  • v případě velkého zájmu budou do turnaje zaregistrované organizace podle pořadí daného termínem odeslání registračního formuláře.

2. krok – Účast na koordinační videokonferenci 28. června v 13:00 hod.

  • pro zaregistrované organizace pořádáme informační a koordinační schůzku,
  • schůzky by se měla zúčastnit za každou zaregistrovanou organizaci kontaktní osoba pro účast v projektu,
  • schůzka proběhne formou videokonference, na kterou dostanete odkaz v potvrzení vaší registrace,
  • na schůzce si vše upřesníme a ujasníme.

3. krok – Úhrada registračního poplatku

  • fakturu na úhradu nevratného registračního poplatku ve výši 100,- Kč, vám zašleme po zaregistrování všech organizací,
  • poplatek uhraďte bezhotovostně podle faktury.

4. krok – Hledání si týmu a domluva s ním na účasti v turnaji. Pokud si tým nehledáte, tak tento krok přeskočte.

  • pokud si pro některý z turnajů hledáte tým sami, tak přejeme hodně úspěchů ve vyjednávání, začít můžete hned po zaregistrování. Informace pro týmy o tom jak turnaj probíhá a jaké jsou podmínky účasti naleznete na tomto webu,
  • jakmile si tým najdete, tak nám napište a my vám zašleme unikátní odkaz na přihlášku, prostřednictvím které se váš domluvený tým do turnaje přihlásí,
  • do turnaje se domluvený tým musí přihlásit nejpozději do 30. června, vy za něj nemůžete přihlášku vyplnit,
  • pokud se vám nepodaří tým najít, tak nám napište a my vás zařadíme do veřejné nabídky pro týmy.

5. krok – Domluva s vlastním týmem. Pokud vlastní tým nemáte, tak tento krok přeskočte.

  • uzavřete domluvu se svým týmem,
  • předejte domluvenému týmu odkaz na přihlášku pro domluvené týmy, odkaz dostanete mailem po koordinační schůzce,
  • do turnaje se domluvený tým musí přihlásit nejpozději do 30. června
  • ověřte si, že se do turnaje tým přihlásil,
  • pokud se něco nepodaří, tak nás kontaktujte.

6. krok – Sledování vývoje přihlašování týmů (od 15. června)

  • po spuštění přihlašování týmů do obou turnajů budeme průběžně přijímat jejich přihlášky a doplňovat názvy týmů do přehledu podporovaných organizací,
  • můžete si průběžně kontrolovat jak na tom jste a jestli už je na vaši organizaci napojen nějaký tým,
  • v případě vašeho zájmu, vám můžeme na vyžádání poskytnout kontakt na tým, který si vás vybral.

7. krok – Příprava na turnaj

  • před turnajem je potřeba připravit si skupinu vašich fanoušků (na každý turnaj minimálně 3 osoby),
  • můžete také kontaktovat svůj tým, nebo týmy a podpořit je v tréninku,
  • pokud budete přispívat do společného občerstvení pro hráče a do bazárku, nebo se budete podílet na doprovodném programu tak i to zabere nějaké přípravy,
  • hlavně je potřeba se v rámci přípravy na turnaj naladit na pozitivní vlnu.

8. krok – Účast na turnaji (4. září)

  • v sobotu se začíná v 7:30 ráno prezencí fanoušků,
  • týmům fandíte a podporujete je po celou dobu jejich působení v turnaji, až do vyhlášení výsledků (vyhlašují se postupně),
  • pokud se budete podílet na doprovodném programu, nebo přispějete do společného občerstvení pro hráče, nebo do bazárku, tak budeme na všem domluveni předem,
  • pokud se váš tým umísti na hodnocených pozicích tak převezmete šek na procenta z charitativního výtěžku,
  • v sobotu večer plánujeme afterpárty, které se také můžete zúčastnit (podrobnosti ještě budeme upřesňovat)

9. krok – Charitativní výtěžek jeho rozdělení (do 30. září)

  • celkový charitativní výtěžek spočítáme cca do jednoho 14 dní po turnaji,
  • každý turnaj má svůj charitativní výtěžek,
  • jakmile ho zveřejníme, tak si budete umět spočítat vaši výhru (získané % krát celkový výtěžek turnaje),
  • do konce září vám zašleme k podpisu darovací smlouvu a po jejím podpisu vám zašleme příslušnou částku na váš účet.

10. krok – Děkujeme za účast a těšíme se na příští rok

  • věříme, že desátý a poslední krok poveden k vaši účasti v příštích ročnících.

5. Doprovodný program

Dobrou tradicí a chváleným doplňkem turnaje je jeho doprovodný program. Vždy se snažíme zajistit něco, co je interaktivní a zábavné. Organizace nám s doprovodným programem pomáhají. Jejich pomoc je dobrovolná, ale vítaná.

Pro letošní ročník zatím plánujeme:

  • společné občerstvení pro hráče – připravují organizace
  • informační stánek s „prodejním bazárkem“ – upomínkové předměty do bazárku věnují organizace,
  • jízdu zručnosti na invalidním vozíku,
  • stanoviště ze simulací zrakového postižení,
  • a stanoviště s atrakcemi pro děti (trampolína, nafukovací skákací hrady a slack-line)

Uvítáme jakoukoli nabídku pomoci a to jak materiální, tak personální při zajištění uvedených aktivit. Případně návrhy pro další možné aktivity.


6. Registrační formulář

Registrace organizací byla již ukončena.

Přehled organizací zaregistrovaných do letošního ročníku naleznete na stránce Podporované organizace


7. Důležité nakonec 

Pokud Vám není něco srozumitelné nebo Vás napadají nějaké otázky, tak neváhejte a volejte řediteli turnaje Ing. Romanu Muchovi 777 090 425 nebo pište na info@helpcup.cz.

Top